توفان امنیتی» / دولت لبنان نبرد با تروریست ها متوقف نمی شود


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
بازدید : 154
نویسنده : رامین رها

به گزارش ایرنا، بعداز این جلسه سرتیپ « محمد خیر» دبیرکل شورای عالی دفاع لبنان بیانیه منتشره این نشست را که برای بررسی آخرین وضعیت امنیتی لبنان برگزار شد، قرائت کرد.

در انفجار تروریستی تکفیری ضهر البیدر که گروه تروریستی تکفیری « تیپ آزادگان اهل سنت بعلبک» مسئولیت آن را برعهده گرفته ، « محمود جمال الدین» از نیروهای امنیتی لبنان شهید و بیش از 30 تن زخمی شدند.

این انفجار زمانی رخ داد که ژنرال « عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان چند ثانیه بعداز آن وارد این ایست و بازرسی شده بود.

ژنرال ابراهیم از سوی سازمان تروریستی رژیم صهیونیستی «موساد» و گروه تروریستی تکفیری « گردان های عبدالله عزام» و دیگر گروه های تروریستی تکفیری به ترور تهدید شده است.

در این بیانیه ضمن محکوم شدن این انفجار تروریستی، هدف تروریست های تکفیری تضعیف روحیه ملی و کشاندن لبنان به فتنه و بحران های جاری در منطقه اعلام شده است.

نشست امنیتی دولت لبنان با قدردانی از نیروهای امنیتی و نظامی و قضایی برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از همه دستگاه های ذیربط امنیتی ، انتظامی وسیاسی خواست تا در بالاترین سطح آمادگی و هوشیاری برای مقابله با هرگونه تهدیدی بسر ببرند.

دراین بیانیه آمده است: تمام سلام از همه نیروهای سیاسی خواسته است تا همدوش و همراه یکدیگر برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی از جمله انتخاب رییس جمهوری در اسرع وقت تلاش کنند تا زمینه تقویت و تحکیم اوضاع امنیتی بیش از گذشته فراهم شود.

نخست وزیر لبنان همچنین از مردم خواسته است هوشیار باشند و به شایعات و هراس افکنی ها غیرقابل توجیه توجه نکنند.

نشست امنیتی دولت لبنان تاکید کرد که برنامه امنیتی که از سه ماه قبل شروع شده است با قوت و اقتدار ادامه می یابد.

« نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان هم بعداز این نشست در گفت وگو با خبرنگاران، اقدام تروریستی ضهرالبیدر را خطرناک و هشدار آمیز و یک حلقه از زنجیره جنگ علیه تروریسم خواند و درعین حال آن را نشانه هوشیاری نیروهای امنیتی و ارتش و اجرای صحیح برنامه امنیتی دانست.

وی گفت که راننده انتحار تحت تعقیب نیروهای امنیتی بود که خود را به ایست و بازرسی ظهر البیدر رساند و منفجر کرد.

وزیر کشور لبنان با بیان اینکه « شکی نیست که در مرحله سیاسی و امنیتی سختی بسر می بریم، در لبنان هنوز رییس جمهوری انتخاب نشده و در کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق بحران حاکم است» افزود: اما همه اینها به ما دیکته می کند که باید در نهایت هوشیاری و همراهی بسر ببریم و برنامه امنیتی در نهایت جدیت و آمادگی ادامه یابد.

المشنوق خاطرنشان کرد: اقدام تروریستی ضهر البیدر غافلگیرکننده نبود زیرا مدت ها بود که نسبت به وجود خودروهای بمب گذاری شده در لبنان اطلاعات موثقی داریم و انفجار این خودروها همواره وجود دارد اما این احتمال اکنون با بالاترین قدرت ممکن از آمادگی و هوشیاری نیروهای امنیتی مواجه است.

وی با درخواست از مردم لبنان برای اینکه در نهایت آرامش و هوشیاری بسر ببرند و با بیان اینکه تاکنون کمترین آسیب ها از آتش بحران های در سوریه و عراق به لبنان وارد شده است، تاکید کرد که ترسم مردم را درک اما تاکید می کنم که نیروهای امنیتی و ارتش برغم همه مشکلات با قدرت و اقتدار ماموریت های خود را در حمایت از لبنان ادامه می دهند.

وزیر کشور لبنان انفجار تروریستی لبنان را از یک مورد خاص دانست و گفت: در مقابل ما دو گزینه وجود دارد یا باید تسلیم تروریست ها شویم و بگوییم ما عاجز هستیم و آنها و یا برعکس و ما به عنوان دولت و نیروهای امنیتی اعلام می کنیم که همیشه حاضر و آماده برای مبارزه با هرگونه ترورسیم هستیم و هرگز عقب نشینی نمی کنیم.

نهاد المشنوق گفت که براساس اطلاعات اولیه تروریست انتحاری لهجه سوری داشته است و نیروهای امنیتی تصویر او را در اختیار دارند ولکن تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

وی گفت که تحقیقات از بازداشت شدگان هتل های منطقه الحمرا در مرکز بیروت ادامه دارد و چنانچه بی گناه باشند، آزاد می شوند.

نهاد المشنوق ، زندان رومیه ، اردوگاه عین الحلوه و بلندی های عرسال و منطقه القاع و برخی اردوگاه های پناهجویان سوری را نقاط چالش برانگیز و تهدید کننده امنیت لبنان در زمان حاضر دانست و تاکید کرد که برای مقابله با تهدیدهای خفته در این مناطق نیروهای امنیتی و ارتش لبنان برنامه ریزی کرده اند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یک کلاغ چهل کلاغ و آدرس kalagh khabarchin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 123
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 123
بازدید ماه : 1183
بازدید کل : 63059
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com